KETAHUI SELANJUTNYA TENTANG KEBERSENDIRIAN

Petua dan kaedah untuk mencari ruang kelegaan anda

Petua kebersendirian

KOMUNIKASI

01

Hanya minta

Ia penting untuk bersikap terbuka dengan orang yang anda tinggal bersama-sama dan mengadakan perbualan secara jujur tentang keperluan anda untuk ruang kelegaan.

Temui Sekai untuk mengetahui selanjutnya tentang menyampaikan keperluan untuk kebersendirian

02

Kongsi bebanan

Jika anda mempunyai diari atau papan notis seisi rumah, masukkan masa privasi anda di situ supaya semua orang boleh melihatnya.

Temui Dave untuk ketahui selanjutnya tentang mempelajari bahasa kebersendirian

03

Ketahui kiu

Kadangkala orang sekeliling kita memilih untuk menyatakan keperluan mereka untuk kebersendirian menggunakan isyarat bukan lisan. Dengan mengetahui bahasa kebersendirian mereka, ia lebih mudah untuk memberikan dan menerima kebersendirian apabila setiap orang perlukannya.

Temui Dave untuk ketahui selanjutnya tentang mempelajari bahasa kebersendirian

REKA BENTUK

01

Buat ruang selesa anda

Terdapat banyak cara untuk membuat ruang yang sesuai untuk saat-saat kebersendirian, daripada lilin yang menyala sehingga kepada memainkan muzik. Meletakkan kerusi kegemaran anda di ruang senyap mungkin memberikan anda tempat perlindungan yang anda perlukan dalam rumah yang sibuk.

Temui Sarah untuk mengetahui selanjutnya tentang membuat ruang kebersendirian atau baca selanjutnya tentang beberapa teknik reka bentuk dalaman   IKEA kegemaran kami untuk kebersendirian yang lebih baik

02

Menghala ke luar

Rumah ialah tempat yang paling anda percaya untuk mewujudkan saat-saat kebersendirian, tetapi kadangkala anda tidak dapat menandingi panggilan alam semula jadi.

Temui Mecca untukWujudkan ruang untuk kegiatan masa lapang yang privasi

03

Buat ruang untuk kegiatan masa lapang yang kebersendirian

Daripada seorang yang suka membaca buku kepada ahli yoga, rumah boleh menjadi tempat yang hebat untuk memilih atau meneruskan hobi yang membantu kita memperoleh manfaat daripada privasi. Fikirkan tentang aktiviti yang membantu anda memperoleh sedikit ruang kelegaan dan cuba pada lain kali anda mempunyai saat-saat privasi.

Temui Jim dan Lynn untuk mempelajari selanjutnya tentang mewujudkan ruang untuk kegiatan masa lapang yang privasi

PERANCANGAN

01

15 minit sehari

Jika anda sukar untuk menyesuaikan sedikit ruang kelegaan ke dalam jadual anda yang sibuk, cuba mulakan dengan 15 minit sehari untuk membiarkan minda anda berfikir tanpa gangguan. Ia akan membantu anda mengembalikan tenaga dan kekal menjadi diri anda yang terbaik.

Temui Wang untuk mengetahui lebih lanjut mengenai mencari ruang untuk privasi

02

Tuliskannya di dalam diari

Jika anda mempunyai diari atau papan notis seisi rumah, masukkan masa kebersendirian anda di situ supaya semua orang boleh nampaknya.

Temui Sarah untuk mengetahui selanjutnya tentang mencari masa kebersendirian

03

Fokus dan renungkan

Gunakan sedikit masa privasi anda untuk memikirkan tentang soalan penting kehidupan. Sedikit ruang kelegaan memberikan kita peluang untuk merenung, membesar dan membangun.

Temui Junaid untuk mengetahui selanjutnya tentang memperoleh fokus melalui privasi